آموزش نحوه ارسال استعلام در سامانه استعلام کارگاهِ تو

  1. خانه
  2. آموزش
  3. جزئیات مقاله
تامین کننده ها
آموزش نحوه ارسال استعلام در سامانه استعلام کارگاهِ تو

همونطور که اطلاع داری یکی از ویژگی‌های بارز سامانه کارگاهِ تو  این هست که کلیه‌ی درخواست دهنده‌ها در داخل سامانه می‌تونن استعلام‌های خودشون رو در بین تامین کننده‌های که داخل سامانه ثبت نام کردن ارسال کنند و منتظر بمونن تا پاسخ استعلام های اون ها توسط تامین کننده‌ها ارسال بشه، خب درخواست‌هایی که درخواست دهنده ارسال میکنه بدون هیچ گونه محدودیتی می‌تونه به کل ایران ارسال بشه و حتی میتونه راه‌های ارتباطی برای برقراری ارتباط با تامین کننده‌ها رو هم داخلش درج بکنه.

برای اینکه بتونی یک درخواست استعلام رو صادر کنی، باید یک حساب کاربری با عنوان درخواست دهنده داشته باشی. در آموزش های دیگه شما می‌تونی مراحل ثبت نام به عنوان درخواست دهنده رو مشاهده کنی. بنابراین زمانی که ثبت نام شما کامل شده باشه و شما حساب کاربری به عنوان درخواست دهنده داشته باشی می‌تونی به راحتی در داخل سامانه درخواست خودت رو ارسال کنی. برای این کار میتونی از طریق منوی کاربری که در گوشه بالا سمت چپ قرار داره و توسط بخش ارسال درخواست، استعلام خودت رو ارسال بکنی. مسیر دیگری هم برای انجام اینکار وجود داره که از طریق داشبورد مدیریتی خودت میتونی به راحتی این کار ر انجام بدی. از منو، روی داشبورد کلیک ‌کن در داخل خود داشبورد از منوی سمت راست دکمه‌ی ارسال درخواست رو میبینی که می‌تونی به راحتی روی اون کلیک کنی و درخواست خودت رو ارسال کنی. بعد از اینکه روی دکمه ارسال درخواست کلیک کردی، صفحه‌ی ارسال درخواست برات ظاهر میشه. همونطور که مشاهده می‌کنی یک فرمی هست که باید اطلاعات مورد نیاز در داخل این فرم رو پر کنی تا درخواستت در داخل سامانه بعد از تایید به همه‌ی تامین کننده‌ها نشون داده بشه. به عنوان مثال من می‌خوام یک استعلام قیمت از تامین کننده‌ها بگیرم. یک عنوانی ‌رو برای درخواست خودم قرار میدم. دقت کن که عناوین جذاب و مناسبی رو برای این قضیه انتخاب بکنی. تا تامین کننده‌ها زمانی که با عنوان درخواسنن مواجه میشن، بتونن به راحتی تصمیم بگیرن.

من عنوان درخواست خودم رو می‌نویسم، درخواست خرید بیست تن میلگرد ۱۰. فیلد بعدی که مشاهده می‌کنی تاریخ انقضای درخواست شما در سامانه هست. یعنی در داخل سامانه‌ی بازار کارگاهِ تو این درخواست شما تا چه روزی معتبر باشه و نشون داده بشه.

از اینجا میتونی به راحتی تاریخی که درخواست روی سامانه قرار داده بشه رو انتخاب کنی. من به عنوان مثال می‌خوام که اردیبهشت هزار و چهارصد و دو در روز یکشنبه دهم، این درخواست من منقضی بشه. فیلد اعتبار استعلام اختیاریه. می‌تونی این فیلد رو پر بکنی و یا خالی نگه داری. برای تاریخ اعتبار آن چیزی که در داخل این فیلد باید ثبت بشه مدت اعتبار استعلام است. یعنی اگر منظور شما این هست که باید استعلامی رو تامین کننده به بنده اعلام بکنه که تا پایان خرداد معتبر باشه میای اینجا و به عنوان مثال سی و یک خرداد رو انتخاب می‌کنی. میبینید که تاریخ انقضای درخواست به معنای اینه که درخواست شما تا چه روزی در داخل سامانه ثبت بشه و بقیه بتونن پیشنهاد ارسال کنن. به عنوان مثال من میخوام قیمت ۲۰ تن میلگرد که تامین کننده برای من میفرسته تا پایان خرداد تغییر نکنه اما تامین کننده‌ها نهایتا تا دهم اردیبهشت به من پیشنهادشون ارسال بکنن بنابراین در قسمت انقضا رو ده اردیبهشت رو وارد می‌کنم و تاریخ اعتبار استعلام ۳۱ خرداد رو وارد میکنم.

فیلد پیشنهاد قیمت جز مواردی هست که حتما باید پر بشه یعنی یا باید حداقل یا حداکثر و یا هر دوی اینها پر بشه. شما برای این بیست تن میلگرد حاظر هستی حداقل وحداکثر چه مبلغی رو پرداخت کنی. به عنوان مثال من عنوان می‌کنم که حداکثر قیمتی که من حاضرم پرداخت کنم مبلغ پانصد میلیون تومان است. در سامانه‌ی بازار کارگاهِ تو کلیه‌ی موارد بر حسب واحد تومان هستند. برای اینکه تامین کننده‌ها به راحتی بتونن درخواست‌های شما رو مدیریت کنن و به عنوان مثال تامین‌کننده‌ی آهن آلات بتونه درخواست‌های شما رو ببینه، بهتر است که دسته‌بندی رو هم انتخاب کنی. شما در این قسمت با یک لیست وسیعی از دسته‌بندی‌ها اعم از مصالح و حتی نیروی انسانی سروکار داری. این‌ها رو متناسب با درخواست خودت انتخاب کن. من چون میخوام میلگرد درخواست بدم آهن‌آلات رو انتخاب می‌کنم. امکان انتخاب چند دسته هم وجود داره. اگر شک داری اون چیزی که انتخاب می‌کنی باید در بین دو سه و یا چند دسته سرچ بشه به راحتی دسته‌های مختلف رو انتخاب کن. کافیه دسته‌ی اول رو که انتخاب کردی، بعد از اینکه علامت ضربدر اومد، باز مجددا کلیک کن و حالا دسته‌ی دوم رو هم انتخاب کن. مثلا من سایر رو هم انتخاب می‌کنم.

جزییات درخواست خودت رو هم اینجا ذکر کن. به عنوان مثال من می‌نویسم که “میلگردهای درخواستی باید از نوع A3 باشد و تحویل در شهر تهران مدنظر است و هزینه‌ی حمل نیز به همراه هزینه‌ی میلگردها می‌بایست فاکتور گردد. و درخواست می‌بایست به همراه فاکتور رسمی باشد. برای اخذ اطلاعات بیشتر در خصوص این استعلام می‌توانیم با شماره‌های دفتر تماس بگیرید.” همونطور که ملاحظه کردی من هر چیزی که در خصوص استعلام مدنظرم بود داخل این قسمت قرار دادم و حتی راه ارتباطی هم برای تعیین کننده در نظر گرفتم. که بتونه اگر سوالی داره از طریق این راه با من که درخواست دهنده هستم ارتباط برقرار بکنه. شما اینجا مختار هستی هرگونه اطلاعاتی که در چارچوب قوانین موجود جمهوری اسلامی ایران باشه رو هم قرار بدی.

اگر برات مهم باشه تامین‌کننده‌ها دارای یک سابقه‌ی فعالیتی باشن از قسمت مهارت‌های مورد نیاز سابقه‌ی فعالیت مرتبط رو انتخاب کن. مثلا من افزودن مهارت رو می‌زنم. منظور من این هست که حتما تامین‌کننده‌ها میزان سابقه‌ی فعالیت خودشون در حوزه‌ی تامین میلگرد رو برای من ارائه بدن. اگر فایلی رو بنده دارم که می‌خوام تامین کننده‌ها ببینن تا با خواست من بیشتر آشنا بشن می‌تونم اینجا فایل هم آپلود کنم.

شما با چند تا گزینه‌ی دیگه هم در پایان صفحه روبرو می‌شی. می‌تونی این فایل‌ها و پیوست‌هایی که برای درخواست خودت ارسال کردی رو در صفحه‌ی جزئیات درخواست خودت هم قرار بدی که نمایش داده بشه. صفحه‌ی جزییات در صفحه اصلی سایت هست که به مخاطبین اجازه میده که جزییات درخواست شما رو هم ببیند. اگر قصد داری درخواستت، درخواست ویژه باشه، باید دکمه پایینی رو انتخاب کنی، درخواست‌های ویژه با رنگ متفاوتی در سامانه نشان داده میشن و از اولویت بالاتری برخوردار هستند.

 من در این درخواست قصد ندارم درخواستم ویژه باشه و حتی قصد ندارم که پیوست ها در صفحه‌ی جزییات نشان داده بشه. در انتها موقعیت خودت رو انتخاب کن و ذخیره رو بزن. من چون می‌خوام اجناس من به شهر تهران وارد بشه شهر تهران از استان تهران رو انتخاب می‌کنم و ذخیره رو می‌زنم.

اگر در حین پر کردن این درخواست اشتباهی داشته باشی، به عنوان مثال اینجا من فراموش کردم فیلد پیشنهاد قیمت خودم رو کامل کنم و حداقل قیمت رو اعلام کنم. بنابراین پیام خطایی ظاهر میشه، من حاضرم برای این سفارش حداقل قیمتی که پرداخت کنم چهارصد میلیون باشه. خب هرگونه خطای دیگه‌ای هم وجود داشته باشه باید رفع بشه و بعد از اون، ذخیره و بروزرسانی رو انجام بدیم. الان میتونی درخواستت رو به طور کامل ارسال کنی و به محض اینکه مورد تایید قرار بگیره، می‌تونی پاسخ تامین‌کنندگان رو ملاحظه کنی. الان درخواستت در داخل سامانه هست و از طریق داشبوردت هم می‌تونی روند مدیریت درخواست‌های خودت رو هم انجام بدی. فقط دقت کن کلیه درخواست‌ها بعد از تایید ادمین در پلتفرم درج میشه. همون طور که مشاهده می‌کنی درخواست منتظر تاییده که هنوز داخل این قسمت‌ها قرار داده نشده.

پس از گذشت زمان کمی، ادمین پلتفرم بازار کارگاهِ تو درخواستت رو مشاهده میکنه، اگر درخواست شما مشکلی داشته باشه به اطلاع شما رسونده میشه و اگر درخواستت مورد تایید باشه، درخواست رو تایید می‌کنه. بعدش همونجور که مشاهده می‌کنی در پنل یک درخواست ارسال شده برای سامانه‌ی تامین کننده‌ها و نوتیفیکیشن مربوطه ظاهر شده. اگر روی دکمه‌ی کل درخواست‌های ارسال شده کلیک کنی، درخواست خودت رو به طور کامل اینجا مشاهده می‌کنی. فقط دقت کن زمانی امکان ارسال درخواست در سامانه رو داری که پکیج مورد نیاز رو خریداری کرده باشی. برای اینکه بدونی چقدر از اعتبار پکیج‌ها در داشبورد کاربری خودت مونده، برو بخش تاریخ انقضا پکیج، روی دکمه‌ی نمایش بیشتر کلیک کن. اینجا شما میزان اعتبار باقی مانده، میزان درخواست‌های ویژه‌ی باقی مانده و همچنین مدت زمان طرح خودت رو می‌تونی مشاهده کنی.

اگر بخوای میتونی آموزش تصویری این بخش رو توی کانال آپارات ما مشاهده کنی.

برای مشاهده ویدئو اینجا کلیک کن

کارگاهِ تو

زمان عضویت نویسنده: ۵ فروردین, ۱۴۰۰